מילון מונחים שיווקי

זה קורה לכולנו, פתאום באמצע החיים אנחנו נתקלים במילה שמצלצלת מוכר, שמענו אותה איפשהו אבל.. מה בעצם המשמעות שלה? אפשר להפסיק להתבייש! כאן ריכזתי עבורכם את כל המונחים החשובים והבסיסיים בעולם השיווק הדיגיטלי.

ליד

פרטי התקשרות שהושארו על ידי לקוח פוטנציאלי לשם יצירת קשר עימו. שם, טלפון מייל ו\או כל פרט מידע אחר.

המרה

פעולה אשר בוצעה על ידי הלקוח הפוטנציאלי והוגדרה כמטרה על ידי המפרסם. השארת פרטים (ליד), רכישת מוצר או שירות, הורדת קובץ או אפליקציה וכדומה.

כאן תוכלו לקרוא עוד על מושגים בסיסיים בפרסום ממומן.

קהל יעד

קבוצת הלקוחות הפוטנציאלים אשר אליהם אנו מייעדים את הפרסום. קהל זה, אנו מאמינים, בעל סיכויים גבוהים יותר להמיר משום שהם זקוקים ומתעניינים במוצר או בשירות שלנו.

צביעת קהלים

סימון ותיוג משתמש מסוים ברשת האינטרנט, לאחר שביקר באתר שלנו. הסימון נעשה ע"י פיקסל (ע"ע) והוא משמש אותנו לשיווק מחדש (ע"ע)

פיקסל

שורת קוד המוזנת באתר ומאפשרת לנו לצבוע קהלים (ע"ע). לכל פלטפורמת פרסום (ע"ע) הפיקסל שלה.

שיווק מחדש (רימרקטינג)

הגשת מודעות ייעודיות המכוונות לקהל אשר היה באינטראקציה עם האתר שלנו, עמוד הפייסבוק או ביצע פעולה ספציפית מסויימת (הקליק על כפתור או צפה בסרטון למשל).

פלטפורמת פרסום

הממשק דרכו אנו מעלים את הפרסום הממומן, שולטים בו, מגדירים אותו ובוחנים את הנתונים שלו. לכל מדיה הפלטפורמה שלה, לדוגמא: לפייסבוק  Facebook ads Manager ולגוגל Google Ads.

מאמרים על פרסום בגוגל.

דף נחיתה

העמוד\אתר שאליו מגיע הגולש לאחר שלחץ על המודעה שהצגנו לו. יכול להיות עמוד מסויים באתר או דף נחיתה ייעודי שנבנה לצורך קמפיין הפרסום.

הנה מאמר מעניין על פרסום באתר או בעמוד נחיתה.

מיקוד גיאוגרפי

פרסום לקהל לקוחות על פי המיקום הפיזי שלהם. למשל למשתמשים שנמצאים במרחק מסויים מהחנות שלנו, ונרצה להציג להם מודעה על מנת שיגיעו פיזית למקום. או במובן הגדול יותר – פרסום אך ורק לקהל ישראלי בארץ.

SEM - שיווק במנועי חיפוש

שיווק מודעות בעזרת מנוע החיפוש (לרוב של גוגל). כאשר הלקוח מבצע חיפוש למוצר או שירות בו הוא מעוניין, גוגל מציגה לרוב מודעות רלוונטיות. המיקוד הוא בעזרת מילות חיפוש אותן אנו מגדירים בקמפיין הפרסום.

עוד על איך עובד פרסום ברשת החיפוש של גוגל.

GDN

שיווק מודעות מדיה (באנרים או סרטונים) לקהל מוגדר מראש על פי בחירת ביטויי מפתח רלוונטיים או נושאים, באתרים ספציפיים. המודעות יופיעו בשטחי פרסום של גוגל ברחבי הרשת, ביוטיוב וכן ב Gmail. 

SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש

קידום אתרים בגוגל  או במנועי חיפוש אחרים. הוא בעצם שיפור בקוד האתר, במראה, במבנה שלו, בתוכן, ועוד. זאת על מנת להגיע למיקום גבוה בתוצאות מנוע החיפוש. מלבד שיפור האתר, גם קישור האתר לאתרים אחרים על ידי לינקים ושיטות שונות.

הנה צ'ק ליסט שהכנו עבורכם לשיפור האתר וקידומו!

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »
לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?